Opintomatka Gdanskiin 8.-10.9.

Yhdistyksen jokavuotinen opintomatka suuntautui tänä vuonna Gdanskiin. Viidentoista hengen mukavalla porukalla oltiin liikkeellä. Lentomatkan jälkeen tutustuttiin uuteen raideliikenteeseen lentoasemalta keskustaan yhden vaihdon taktiikalla. Ensimmäinen päivä oli verkostoitumista, käytiin Westerplattenilla ja viihdyttiin. Pe-aamulla bussi nouti meidät viralliselle osuudelle. Kiersimme Gdanskin satamaa Michael Stpakin seurassa, ihailimme aluetta sataman tornista, vierailimme uudehkossa kylmäterminaalissa, jonka neuvotteluhuoneessa kuulimme tarkempia tietoja terminaalista. Aikataulu oli tiukka ja kiirehdimme DCT  terminaaliin, joka oli todella vaikuttava. Konttiterminaalia esitteli Mateusz Frankiewicz. Laituriin odoteltiin Maerskin isoa 18.000 kontin konttilaivaa. Emme päässeet lähelle, mutta kauempaa näimme, kun alus oli jo kiinnittynyt laituriin.

Kiitos kaikille mukana olleille, jälleen kerran onnistunut reissu!